Ondertussen in Samburu... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu Ondertussen in Samburu... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu

Ondertussen in Samburu...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 December 2007 | Kenia, Nairobi

Jambo!
Ik ben nu een week onderweg met de Djoser Juniorgroep. Het is een kampeersafari en we hebben al heel veel gezien en gedaan:
We zijn naar Masai Mara gehobbeld in onze grote overlandtruck en hebben daar 3 dagen gekampeerd. En terwijl jullie in Nederland onder de kerstboom zaten bij de schoonfamilie, of je zelf stond uit te sloven in de keuken, hebben wij leeuwen, olifanten en al dat moois gespot in het park en zijn we bij de Masai in de boma geweest en hebben we zelfs nog even in een kerkje gezeten. Daar waren ze wel blij mee, want er zat maar anderhalve masai en een koeiekop en drie kinderen. De Keniaanse predikant had wel voor een goeie versterker gezorgd en een vertaler in het Masai, dus het was in de wijde omtrek uitstekend te volgen. Misschien dat er daarom niet meer naar de kerk waren gekomen.

Via de Rift Valley, het Naivashameer, Nakurumeer, Nyahururu waterval, de evenaar en Mount Kenia zijn we gisteren aangekomen in Samburu in een superdeluxe lodge! Vanmorgen weer een mooie gamedrive gemaakt en heel veel spiesbokken gezien (zie foto) en nog veel meer olifanten! Maar waar we nog naar op zoek zijn, is het luipaard. Die laat zich moeilijk vinden. Met vier die-hards gaan we het vanmiddag nog 1x proberen.

Verder waren er eergisteren verkiezingen in het land en ze zijn nogsteeds de stemmen aan het tellen. De helft van de bevolking is naar de stembus gekomen. Je kunt alleen stemmen in je geboorteplaats, dus onze chauffeur en kok konden niet stemmen, en zo nog wel een paar. Het ziet er nu naar uit de de huidige president (Kibaki, een Kikuyu) zijn plaats af moet staan aan een nieuwe. Dit kan voor wat onrust zorgen in het land. Maar daar zullen wij weinig last van hebben, want morgen vertrekken we naar Mount Kenia en daarna stappen we 31 december met een krat champagne in Nairobi op de trein naar Mombasa voor de laatste vier dagen aan de Indische oceaan.

Goed, nu dus in Samburu. De weg hiernaartoe is een gatenkaas en daar werden we niet vrolijk van. Maar eenmaal aangekomen in de lodge was iedereen het leed snel vergeten. Mooie huisjes aan de krokodillenrivier, heerlijk eten met een koud wit wijntje erbij, en de kinderen vermaken zich prima in het zwembad.
Vanavond komt er nog een Djoser Juniorgroep. Morgen brengen we nog een bezoek aan een Samburu dorpje en dan hobbelen we weer naar het zuiden.

• 31 December 2007 - 08:27

Janneke:

Hee lieverd! Habari muzungu?

Heerlijk om je verhalen weer te lezen! Manja en ik hebben lekker wel een luipaard gezien, puh!! Haha. Hopelijk is het weer helemaal heerlijk om terug te zijn in 'jou' Kenia en Tanzania.
    Blijf je volgen!

Liefs en kisi

Janneke

• 31 December 2007 - 16:23

Sabine:

Hey Anne,

Wat een super leuk bericht zeg! Zeker aangezien ik e.e.a. ken. Lake Nakuru met de vele flamingo's, Masai, Kilimanjaro, olifanten, neushoorns, ... en luipaarden, nog even goed zoeken dus, heb je al in de bomen gekeken? Die zijn er niet zo veel, maar je maakt er wel een kans.

Volgens de berichten hier mag niemand Nairobi in dus gaat jullie treinreis wel door of heeft de reisleider (ja, dat ben jij dus!!!) wat anders moeten regelen?

Nog een fijne reis en heel veel success met je stage.

Groetjes, Sabine

• 01 Januari 2008 - 12:39

Eric En Ria Snaas:

Anne,
    Alle goeds voor het nieuwe jaar. Als jij je onderdompeld in de Indische Oceaan gaan wij gelijktijdig voor de Nieuwjaarsduik in de Noordzee bij Callantsoog.
    Kan je een beetje warm water deze kant op laten golven. Als we het voelen weten we dat deze "kleine boodschap" is aangekomen.

Veel liefs

• 01 Januari 2008 - 20:32

Anja Kooij:

Hoi Anne

Ik wens je al het goede voor 2008.Hopelijk heb je geen last v/d onrust in Kenia.

Gr Anja+Nico

• 02 Januari 2008 - 05:33

Yvonne:

He Anne,

leuk om je verhalen te kunnen volgen op deze manier!!!!

Ik wens je heel veel succes in het YWCA.

Groetjes aan iedereen daar!!!!

Geniet ervan! Groetjes Yvonne

• 03 Januari 2008 - 19:01

Annelies En John:

Lieve anny,
    Nog geklaverjast in 't ouwe of nieuwe jaar met de reizigers? Hopen gauw weer van je te horen. Beetje avontuur is leuk.. maar de nieuwsberichten worden nu wel erg heftig..
    liefs,ook van john , annelies

• 28 Januari 2008 - 16:10

Minze En Janny:

Hallo Anne, vandaag pas voor het eerst je belevenissen gelezen. We zouden je zo achterna willen komen. Pas goed op jezelf.
    Lieve groeten, ook voor Perfect,

Twee weken verder

07 Januari 2008

Wat een uitzicht!!!
Anne

Welkom op mijn weblog! Na 7 jaar als coordinator van sportprojecten in Kenia, Malawi en Tanzania gewerkt te hebben, ben ik in 2006 naar Nederland gekomen om de opleiding Ergotherapie te doen. Deze heb ik in januari 2009 afgerond. Nu ben ik weer in Tanzania, eerst als reisbegeleider voor Djoser en aansluitend wil ik graag als ergotherapeut ergens aan de slag en me daar te settelen met Perfect, mijn Tanzaniaanse vriend. We zijn sinds kort ook zelf reizen in Tanzania aan het organiseren en hebben hiervoor een landrover aangeschaft met zo'n dak dat omhoog kan. Hierover kun je meer lezen op: www.tukutane-tanzania.nl ofwel, we ontmoeten elkaar in Tanzania. Veel plezier bij het lezen, en laat wat van je horen! Gnoetjes uit Tanzania, Anne