Anne Kuijs Fonds - Reisverslag uit Domasi, Malawi van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu Anne Kuijs Fonds - Reisverslag uit Domasi, Malawi van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu

Anne Kuijs Fonds

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 December 2007 | Malawi, Domasi

In de laatste 7 jaar heb ik gewoond en gewerkt in Kenia, Malawi en Tanzania.
Hierdoor ken ik veel gezinnen die vanwege armoede hun kinderen niet naar school kunnen laten gaan. Het lager onderwijs is gratis, maar vaak is er geen geld voor boeken, schooluniform en transport. Vervolgens gaat minder dan 10% van de kinderen naar de middelbare school, want dat is niet gratis en er zijn niet voldoende scholen. Onderwijs is de sleutel voor een betere toekomst. Daarom hebben neven en nichten van mij het Anne Kuijs Fonds opgezet, waarmee we schoolgeld inzamelen voor 12 kinderen in Kenia, Tanzania en Malawi, die ik persoonlijk ken.

Een lagere schoolkind betaalt ongeveer 30 Euro per jaar.
Een middelbare scholier ongeveer 200 Euro per jaar.

Als je meer informatie wilt kun je een AKF nieuwsbrief aanvragen bij annekuijsfonds@xs4all.nl

Donaties kun je storten op giro 9359677 t.n.v. AKF, Houten

Op de foto zie je Memory Kalimba met haar moeder Violet. Violet was mijn 'housegirl' in Malawi. Ze overleed aan AIDS. Ik heb haar ouders beloofd dat ik sponsors zou zoeken voor de schoolopleiding van Memory en haar oudere zus Ndaziona. Toen we een reunie hadden van onze lagere school (de Spoorbuurtschool in Anna Paulowna, zie: http://www.sarkon.nl/newsite/show_spo.asp?id=200&nid=1189) vond mijn klas het wel een aardig idee om haar samen te sponsoren voor de middelbare school.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Domasi

Djoser Kerstreis en Stage Ergotherapie

Recente Reisverslagen:

14 Juni 2008

Afstuderen in Tanzania

24 Maart 2008

Paaseieren zoeken in Mwanza

25 Februari 2008

Alweer over de helft

22 Januari 2008

Twee weken verder

07 Januari 2008

Wat een uitzicht!!!
Anne

Welkom op mijn weblog! Na 7 jaar als coordinator van sportprojecten in Kenia, Malawi en Tanzania gewerkt te hebben, ben ik in 2006 naar Nederland gekomen om de opleiding Ergotherapie te doen. Deze heb ik in januari 2009 afgerond. Nu ben ik weer in Tanzania, eerst als reisbegeleider voor Djoser en aansluitend wil ik graag als ergotherapeut ergens aan de slag en me daar te settelen met Perfect, mijn Tanzaniaanse vriend. We zijn sinds kort ook zelf reizen in Tanzania aan het organiseren en hebben hiervoor een landrover aangeschaft met zo'n dak dat omhoog kan. Hierover kun je meer lezen op: www.tukutane-tanzania.nl ofwel, we ontmoeten elkaar in Tanzania. Veel plezier bij het lezen, en laat wat van je horen! Gnoetjes uit Tanzania, Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 70760

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 31 December 2009

Op zoek naar een baan

05 Juli 2008 - 09 December 2008

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

22 December 2007 - 10 April 2008

Djoser Kerstreis en Stage Ergotherapie

30 November -0001 - 30 November -0001

Het Anne Kuijs Stichting

17 Juli 2010 - 30 November -0001

Life in Tanzania

Landen bezocht: