Home sweet home - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 December 2008 | Nederland, Schagen

Lieve allemaal,

Vanmorgen weer heelhuids in NL aangekomen na 5 maanden Afrika.
Lekker om weer een kouwe neus te halen, een bruine boterham met kaas te eten, lekker te geiten met m'n moeder, snel internet te gebruiken, water uit de kraan te drinken, enz.

Annemieke en ik hebben bij CCBRT in Dar es Salaam onze taak volbracht: zit-, loop-, en speelvoorzieningen ontwikkeld voor kinderen met een handicap en deze met de kinderen uitgeprobeerd, de voorzieningen in een manual beschreven, een workshop gegeven aan de 'community rehabilitation workers' mbt het gebruik van deze voorzieningen en een adviesrapport voor CCBRT gemaakt.

We zijn ook nog twee dagen naar Bagamoyo geweest (zie foto's) waar vroeger de slaven uit heel Oost-Afrika vandaag verscheept werden naar Zanzibar om daar verkocht te worden. Bagamoyo betekent: 'crush your heart'. Er was een museum over de slavernij, het werk van David Livingstone, de Duitse kolonisatie enz., en er waren nog verschillende gebouwen en plekken met historische waarde. We kampeerden bij een lodge aan de zee, waar het goed toeven was! Het was heerlijk om even weg te zijn uit die grote hete stad en we hebben op de fiets Bagamoyo en haar historie verkend.

De laatste week was Perfect nog naar Dar gekomen en dat was lekker, ook om onze plannen samen te bespreken. Het aanbod om bij YWCA Moshi per 1 maart als ergotherapeut aan de slag te gaan, heb ik even in de ijskast gezet, aangezien het een vrijwilligersbaan is. Ik moet nu eerst weer eens even wat centjes verdienen, na 2.5 jaar studie. Dus mocht er nog een geinteresseerde ergotherapeut zijn die voor een aantal maanden in Moshi als vrijwilliger wil werken, laat het me gauw even weten...

Zou wel graag in YWCA Mwanza een rehabilitation center openen, zoals me dat werd voorgesteld door YWCA, en hier ga ik samen met hen een voorstel voor schrijven aan een donor organisatie.

Maar nu dus voorlopig weer even in NL, lekker om hier met Kerst te zijn. En eind januari gaan we afstuderen (inshallah...)

Ik wens jullie allemaal een gesegende Kerst en alle goeds voor het nieuwe jaar!

Liefs, Anne

  • 20 December 2008 - 21:40

    Aletta:

    hoi anne
    welkom thuis! succes met afstuderen. grappig: dinsdag vertrek ik naar afrika; rondreis togo en benin. ik hoop dat het net zo bijzonder wordt als het vorig jaar met jou was. tot binnenkort een keer bij ons thuis! fijne kerstdagen!

  • 20 December 2008 - 23:46

    Alexander En Marieke:

    Welkom thuis Anne, en fijne feestdaagies met de fam.!

  • 21 December 2008 - 09:34

    Bärbel En Fons:

    Hoi Anne, wat fijn om weer wat van je te horen :) We wensen jou en jouw familie fijne feestdagen een de beste wensen voor 2009 ! Ik hoop voor je, dat je in 2009 dat vindt, wat je zoekt !!! Je weet wel :)

    veel liefs van ons allemaal
    Bärbel, Fons, Tim en Tom

  • 21 December 2008 - 12:24

    Nicoline:

    Hee Anne, fijn dat je weer in het land bent en ik hoop je ook even te zien. Wij zijn kerstavond in de kerk in Schagen als mam moet zingen. Anders sowieso heerlijke dagen gewenst.
    En nog iets anders. 1e kerstdag zingen we voor de daklozen in amsterdam. We krijgen daar een vergoeding voor die ik graag wil storten op het anne kuysfonds. Dat is in ieder geval 150 euro en mogelijk kan ik anderen ook nog overhalen om hun geld in het fonds te stoppen.
    Veel liefs van je nicht, Nicoline

  • 21 December 2008 - 16:08

    Marcel En Anneke:

    Sasa Anne,
    Mooi werk gedaan in Dar! Knap dat je je studie bijna afgerond hebt. Succes met de laatste loodjes. Laat je lekker verwennen door je moeder en geniet van de Hollandse dingen. Zeeuwse groet!

  • 21 December 2008 - 18:40

    Renate:

    Hallo Anne,

    We hebben gisteren de dvd met de foto's naar je adres in Schagen verstuurd.We hopen dat je er net zo van gaat genieten als wij er van genoten hebben. Veel kijk plezier, fijne feestdagen en alle goeds voor 2009 toegewenst.
    Succes met afstuderen!

    Groetjes Koen, Fred en Renate Rönitz.


  • 22 December 2008 - 08:42

    Moniek :

    Hey Anne,

    Lekker om weer even thuis te zijn?! Jij en je familie ook hele fijne dagen en veel succes met afstuderen!


  • 29 December 2008 - 10:20

    Marianne:

    Hi Anne,
    Weer terug in ons koude kikkerlandje! en nu maar genieten van je welverdiende rust, hoewel waarschijnlijk heb je nog het nodige te doen voor je afstuderen.
    Heel veel succes en fijne feestdagen!

    groetjes Jan en Marianne

  • 01 Januari 2009 - 21:44

    Maike Wesseling:

    Hoi Anne,
    Dat is een pittige tijd geweest!
    Veel plezier hier (groeten aan je moeder), succes met afstuderen.
    groeten, Maike

  • 04 Januari 2009 - 17:15

    Marjan:

    Hi Anne, onlangs zelf ook weer in
    Tanzania geweest met de 'Djosers'. Als ik zo langs jouw exhuisje rijd, altijd even een gedachtenwolkje ;-). In 2009 staan er weer 2 KETA's voor me op het program; goede aanleiding om jouw fonds in de aandacht te brengen! Hebben we 't nog over! Wens ik je ondertussen heel goed 2009. Sterkte met de laatste loodjes voor de studie! En geniet even van Nederland. Ga ik ook doen, twee weken. Liefs, Marjan.


  • 14 Januari 2009 - 08:30

    Manja:

    Haaa Anne,

    Het blijft leuk om over jouw avonturen te lezen!Wat goed dat je zo hard hebt kunnen studeren. En heb je lekker kunnen schaatsen tijdens je verblijf in NL? Succes met afstuderen :)

    Doeii xx manja

  • 26 November 2009 - 20:10

    Fred, Renate & Koen:

    Heey Anne,

    Hoe is het?
    We hebben de rondreis geboekt door Peru, Bolivia & Brazillië, samen met Irma en Lillian, Word vast eluk!

    Koen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schagen

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

Recente Reisverslagen:

20 December 2008

Home sweet home

19 Oktober 2008

Op de helft...

31 Augustus 2008

Op plaats van bestemming

30 Augustus 2008

Een week op adem komen in Arusha...

11 Augustus 2008

So far so good...
Anne

Welkom op mijn weblog! Na 7 jaar als coordinator van sportprojecten in Kenia, Malawi en Tanzania gewerkt te hebben, ben ik in 2006 naar Nederland gekomen om de opleiding Ergotherapie te doen. Deze heb ik in januari 2009 afgerond. Nu ben ik weer in Tanzania, eerst als reisbegeleider voor Djoser en aansluitend wil ik graag als ergotherapeut ergens aan de slag en me daar te settelen met Perfect, mijn Tanzaniaanse vriend. We zijn sinds kort ook zelf reizen in Tanzania aan het organiseren en hebben hiervoor een landrover aangeschaft met zo'n dak dat omhoog kan. Hierover kun je meer lezen op: www.tukutane-tanzania.nl ofwel, we ontmoeten elkaar in Tanzania. Veel plezier bij het lezen, en laat wat van je horen! Gnoetjes uit Tanzania, Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 70811

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 31 December 2009

Op zoek naar een baan

05 Juli 2008 - 09 December 2008

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

22 December 2007 - 10 April 2008

Djoser Kerstreis en Stage Ergotherapie

30 November -0001 - 30 November -0001

Het Anne Kuijs Stichting

17 Juli 2010 - 30 November -0001

Life in Tanzania

Landen bezocht: