So far so good... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu So far so good... - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu

So far so good...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Augustus 2008 | Kenia, Nairobi

Hi,

Hier een bericht uit Kenia. Ben nu reisleider voor een Djosergroep en
we zijn gisteren teruggekomen in Nairobi uit Tanzania en stappen vanavond op de trein naar Mombasa, voor het laatste staartje van de reis.

We hebben een voorspoedige reis gehad en al veel mooie dingen gezien. In Serengeti veel leeuwen, en zelfs een luipaard en cheetas! Aan het meer van Victoria hebben we met boten een vissersdorp bezocht. De roeiers zongen liedjes in hun stamtaal waarbij ze met de spanen tussen het roeien door de maat bonkten op de rand van de boot.
We hebben ook een tocht op mountainbikes over het platteland gemaakt, tussen de katoenvelden en rieten hutten en kuddes koeien door. Aan het Naivasha meer in Kenia hebben we in een park gelopen met een bewapende ranger tussen de zebra's, giraffen, impala's en buffels. Allemaal erg indrukwekkend! Er zitten twee vogelaars in de groep en dankzij hen kunnen we nu allemaal verschillende soorten ijsvogels, wevers en gieren onderscheiden.

In Arusha heb ik eindelijk Perfect weer gezien, na 4 maanden. We hadden voor nu alleen de middag en avond samen. Maar volgende week ga ik weer naar Arusha voor een week, dus dat is wat meer relaxed. Hij liet me het vocational training centrum zien in Maji ya Chai, waarvoor ik in Nederland geld heb ingezameld. Ik dacht wat fotootjes te nemen van de voorbereidingen van de bouw de fundering enzo. Het geld is immers drie weken geleden pas overgemaakt. Maar tot m'n verbazing is het is al bijna klaar! Het dak zit er al op! Ik heb m'n camera bij Perfect gelaten, dus de foto's zet ik volgende keer bij dit bericht. Ik was onder de indruk hoe hij dat allemaal voor elkaar heeft gekregen.

's Avonds hebben we de groep meegenomen voor dansie-dansie ('gouwe ouwe' liveband) en dat viel goed in de smaak. De volgende ochtend ben ik naar de kerk geweest met de groep, en ondanks mijn vooronderzoek (waar wordt het meest gezongen: R.K., Luthers of Anglicaans) was het niet zo swingend als we hadden verwacht, maar ze vonden het toch wel een aparte ervaring. Vooral toen er een geit werd geofferd (gelukkig niet geslacht) door de familie van de onlangs overleden werkster van de kerk!

Gisteravond hier in Nairobi met een soort disco-matatu (grote felgekleurde minibus met videoscherm met Afrikaanse muziek en veel gekleurde lichtjes) naar het Carnivore restaurant geweest voor wild. Maar tegenwoordig mag er alleen nog wild uit fokkerijen gegeten worden, dus stond er naast huis-tuin-en-keuken vlees alleen krokodil en struisvogel op het menu.

Opmerking van de reis van een van de dames in de groep die uit een souvenirswinkel kwam:
Anne, ik heb met afdingen m'n poot stijf gehouden. Maar nou heb ik helemaal nix, alleen een stijf poot!

Gnoetjes uit Kenia,
Anne

  • 11 Augustus 2008 - 11:30

    Leny:

    Hoi lieve meid,

    dat klinkt allemaal heel goed. Nog tijd voor een kopje koffie of lekker eten voordat je naar Arusha doorreist. Ik ben net terug van Arusha en zit vandaag weer op een koud kantoor. hoop je nog te zien, kus Leny

  • 11 Augustus 2008 - 11:52

    Femke:

    He Annenasi,

    Klinkt weer spannend en prachtig.
    Wanneer ben je weer in NL?
    Geniet daar, groetjes aan Perfect,
    liefs, Fem

  • 11 Augustus 2008 - 11:53

    Boudine:

    Hey lieve Annabella,
    fijn je weer te lezen! Doe Perfect veel groeten, zoen van mij x

  • 11 Augustus 2008 - 11:53

    Boudine:

    Hey lieve Annabella,
    fijn je weer te lezen! Doe Perfect veel groeten, zoen van mij x

  • 11 Augustus 2008 - 12:22

    Greetje:

    Hi Anne
    fijn dat alles goed gaat met je,groeten aan Perfect. Heb jij een skype adres?

  • 11 Augustus 2008 - 13:23

    Marianne:

    Hoi Anne,

    Heerlijk zo'n bericht uit Afrika, vooral op mijn eerste werkdag. Ik herken verschillende plekjes van onze reis. Brings back good memories!!.
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en blijf dus graag op de hoogte!!
    groetjes Marianne Rombout

  • 11 Augustus 2008 - 14:29

    Manja:

    Anne!

    Wat leuk om te lezen wat je op dit moment aan het doen bent! Bewonder nog steeds je passie voor Afrika! Ik ben heel benieuwd naar dat vocational training center wat jullie aan het opzetten zijn. Ik blijf je volgen :)
    Groetjes aan Perfect!

    Liefs manja

  • 11 Augustus 2008 - 15:45

    Bärbel En Fons:

    Hoi Anne, wat schitterend je ervaringen weer ! Kunnen ons zo een beetje invoelen - Afrika :))) Heel veel succes met het project, maar zo te lezen, gaat het goed !!!
    Het gaat je goed en blijf gezond :)
    lieve groeten Bärbel en Fons, Tim en Tom :))

  • 11 Augustus 2008 - 17:51

    Arjan:

    Hoi Anne, dat klinkt niet als werk maar als vakantie. Mooie ervaring hoor. Take care, groeten, Arjan

  • 11 Augustus 2008 - 18:59

    Minze En Janny:

    Hallo Anne,
    Heerlijk om je berichten te lezen. Het brengt bij ons alweer de kriebels, maar alles op z'n tijd. Pas goed op jezelf. Lieve groeten voor jou en Perfect

  • 11 Augustus 2008 - 19:39

    Tons:

    Bonsoir
    So far, maar toch zo dichtbij.
    Het moet geweldig voor je zijn, weer back to base.
    Geniet er van, Fons

  • 11 Augustus 2008 - 22:49

    Gudi:

    Hoi lieve Anne,wat fijn om alles te lezen, waarmee je bezig bent. Leuk man! weer wat anders als een fam.liedje
    hè. Mooie foto's, krijg je een beetje idee waar je zit.He meid, ik wens je veel plezier en succes
    veel liefs van je kleine nichtie Gudi

  • 12 Augustus 2008 - 15:01

    Tante Elly:

    wat een leuk verslag !Veel succes verder.

  • 12 Augustus 2008 - 17:27

    Nicoline:

    Hee nicht, wat ben je toch weer lekker stoer bezig. Ik zou wel een keer met jou mee willen op reis. t klinkt mooi. Maar helemaal "perfect'' is het dus niet.
    Misschien toch eens als je weer in nederland bent een meeting houden over de muziek van daar. ben natuurlijk wel geinteresseerd.
    liefs Nicoline

  • 13 Augustus 2008 - 16:49

    Janneke:

    Hee muzungu Anne! Heerlijk je verhalen uit Afrika! Klinkt goed! Geef Perfect 3 dikke zoenen van mij en geniet van de week die jullie samen hebben!
    Waar verblijf je in Tanzania de overige tijd?

    Ik blijf je volgen, liefs Janneke

  • 15 Augustus 2008 - 06:38

    Hanneke En Willemijn:

    Hetis allemaal erg ver weg maar klinkt goed.Ben nog naarde west friese markt geweest.De kop telefoon maak ik veel gebruik van .Ik heb gisteren wel 4 pannekoeken gegeten.Groetjes en dikke kus willemijn.

  • 15 Augustus 2008 - 07:53

    Moniek Loeffen:

    He Anne,
    Leuk dat je weer op bekend terrein bent! Ben stiekum wel een beetje jaloers. Maar geniet er lekker van!!!

  • 17 Augustus 2008 - 16:31

    Brigit:

    Hoi Anne,

    Leuk om alles op deze manier te kunnen volgen.Ik ben erg benieuwd naar het center.
    Dit lijkt me voor jullie fantatisch om zoiets te kunnen realiseren.
    Als ik vanuit Nederland iets zou kunnen doen dan hoor ik dat wel.Wanneer gaan jullie van start?
    Ik heb nog wat vakantie en ik wil best komen helpen. Laat het dus vooral weten als jullie hulp kunnen gebruiken.

    Ik heb echt heel veel zin om in ieder geval volgend jaar langs te komen.
    Groeten aan Perfect, al zal je hem waarschijnlijk moet uitleggen wie ik ben. Welk jaar was het eigenlijk dat hij met jou in Nederland was?

    Knuffel,

    Brigit

  • 18 Augustus 2008 - 06:30

    Marijke :

    Ha die Annie, leuke verhalen heb je weer. Hoop dat je week met Perfect perfect was! Liefs Marijke

  • 19 Augustus 2008 - 13:13

    Njsnaas:

    Lieve Anne
    Geweldig dat je dit allemaal doet.
    Veel succes met je werk.
    Oom Nic

  • 20 Augustus 2008 - 13:25

    Wim De Klonia:

    Anne

    Eindelijk eens een kijkje op je site gedaan, leuk ga ik meer doen groeten uit Schagen.
    Gisteren was je moeder nog even bij ons een bakkie gehaald (met alcohol0

  • 20 Augustus 2008 - 19:27

    Tante Anne:

    Lieve Anne
    Wat ben je toch ondernemend.Wij bewonderen je! .Het klinkt allemaal geweldig en wensen je verder veel succes!Liefs,Oom en Tante.

  • 25 Augustus 2008 - 08:36

    Corry Makkinga:

    Hallo Anne,wat fijn dat je zo'n leuke groep en leuke reis hebt (gehad).Ik denk dat het voor jou echt voelt als thuiskomen. Nu je afstudeeropdracht nog en je kunt er weer voor goed naar toe. Heel veel succes daarmee. Doe Perfect de groeten van ons. Lieve groetjes Corry en Tjeerd

  • 25 Augustus 2008 - 23:28

    Annelies:

    Lieve Anne,
    Wat ben je goed bezig daar, lijkt me best leuk jou als reisleidster te hebben! Lang geleden dat ik in het Carnivore gegeten heb, lekker hoor! Ik blijf je volgen, liefs Annelies (K).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

Recente Reisverslagen:

20 December 2008

Home sweet home

19 Oktober 2008

Op de helft...

31 Augustus 2008

Op plaats van bestemming

30 Augustus 2008

Een week op adem komen in Arusha...

11 Augustus 2008

So far so good...
Anne

Welkom op mijn weblog! Na 7 jaar als coordinator van sportprojecten in Kenia, Malawi en Tanzania gewerkt te hebben, ben ik in 2006 naar Nederland gekomen om de opleiding Ergotherapie te doen. Deze heb ik in januari 2009 afgerond. Nu ben ik weer in Tanzania, eerst als reisbegeleider voor Djoser en aansluitend wil ik graag als ergotherapeut ergens aan de slag en me daar te settelen met Perfect, mijn Tanzaniaanse vriend. We zijn sinds kort ook zelf reizen in Tanzania aan het organiseren en hebben hiervoor een landrover aangeschaft met zo'n dak dat omhoog kan. Hierover kun je meer lezen op: www.tukutane-tanzania.nl ofwel, we ontmoeten elkaar in Tanzania. Veel plezier bij het lezen, en laat wat van je horen! Gnoetjes uit Tanzania, Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 70814

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 31 December 2009

Op zoek naar een baan

05 Juli 2008 - 09 December 2008

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

22 December 2007 - 10 April 2008

Djoser Kerstreis en Stage Ergotherapie

30 November -0001 - 30 November -0001

Het Anne Kuijs Stichting

17 Juli 2010 - 30 November -0001

Life in Tanzania

Landen bezocht: