Probleem met m'n hotmail-account... - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu Probleem met m'n hotmail-account... - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu

Probleem met m'n hotmail-account...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Augustus 2010 | Tanzania, Tanga

Hallo,

Even een waarschuwing:
Er zijn emails van mij ontvangen met de naam: FF iets tussen ons.
Deze email heeft een virus ofzo en die heb ik niet geschreven of verstuurd. Deze email had ik eerder van iemand uit mijn adresboek ontvangen. Er zat een bijlage bij en die had ik geopend (nieuwsgierig als ik ben!) en nu ben ik de pineut!
Dus emails van mij met deze naam GELIJK DELETEN AUB!
Misschien moet ik maar een nieuw adres openen.

Anyway, inmiddels zijn Perfect en ik in Tanga gestrand (aan de Indische Oceaan). We zijn op reis met een familie met twee kinderen. Perfect heeft ze opgehaald in Usa River (bij Arusha) en naar het Usambara gebergte gebracht, ongeveer twee uur verder na Lushoto. Het heet Mambo Viewpoint Eco-lodge, heel mooi opgezet door een NL stel, met huisjes en tenten met magnifiek uitzicht! Alles heel organisch en milieuvriendelijk en helemaal met locale materialen gemaakt. Je kunt daar prachtig wandelen en genieten van de rust en autenticiteit van Tanzania. Ik ben er zelf vanuit Dar es Salaam met de bus naartoe gegaan, een reis van 10 uur.

De volgende dag zijn we naar Pangani gereden voor een paar lekkere dagen aan de kust. Er was helaas voor Perfect en mij geen plaats meer, dus we hebben de familie er achter gelaten en zijn zelf teruggegaan naar Tanga. Maar ook prettig om even samen te zijn en half jaar bij te praten enzo.

Ik kom net bij een van de scholen vandaan waar we in het Nafasi project mee hebben samengewerkt en waar we twee klassen hebben gebouwd.
In september gaat hier een ALO student naartoe om z'n minor te doen (sporten met de kinderen). Het hoofd van de unit ziet er al naar uit!

Perfect is nu bezig met de landrover, we hadden gisteren een lekke band en nog wat kleine mankementjes (rokende richtingaanwijzer, km-teller die het niet doet). Ik heb er zelf ook al mee gereden en dat gaat prima en voelt heel stoer!

Morgen gaan we de familie opzoeken in Pangani. Een van de kinderen is dan jarig, dus ik heb net een 'keekie' besteld, en blijven we een nachtje slapen, zodat we de volgende ochtend vroeg kunnen vertrekken naar Usa River.

Groeten uit Tanga! Anne

  • 09 Augustus 2010 - 18:38

    Tons:

    Je bent weer helemaal in je element, zo te lezen. Geweldig!
    Wij hebben leuke dagen gehad met Mams en Ome Geer. Veel uit en lekker eten. Ook hebben je Moeder en ik met de kreaklub, avonturen beleefd tijdens een wandeling in de bush van de Correze. We waren geheel buiten onze schuld, de weg kwijtgeraakt en moesten over bergen en bomen klimmen of onder de bomen doorkruipen, om weer naar een uitgang te zoeken en dit alles in de stromende regen. Het heeft ons uren gekost, maar alles is weer goed gekomen. Op het ogenblik ben ik de voorbereidingen aan het maken voor een vervroegde verjaarspartij. Er komt een heuse band die Ierse muziek speelt. Die mannen zijn er trouwens al en slapen in het atelier. Allemaal erg gezellig.
    Veel liefs van ons. Tons

  • 14 Augustus 2010 - 17:53

    Oom Nic En Tante Ann:

    Wij vindenhetallemaal geweldig war jullie doen ,we hebben veel bewondering voor jullie en wensen jullie veel zegen voor het goede werk war jullie doen.Hartelijke groeten van oom nic en tante anne

  • 16 Augustus 2010 - 19:50

    Janny:

    He lieve Anne, wat ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen. We zijn weer een heel klein beetje gewend aan het drukke leventje in Nederland. We missen Afrika best wel, niet alleen Afrika maar ook de stilte, de geluiden van de dieren, het gehobbel in de truck, het wild plassen,onze 2 koks (we moeten het nu weer zelf doen), de groep, de pubers en het biertje om 5 uur, het zachte zand van Zanzibar en niet te vergeten jouw mooie lach. We hebben al deze mooie herinneringen in ons hart gestopt en houden het ons hele leven bij ons. Lieve Anne je hebt ons een onvergetelijke vakantie gegeven. Ik wou dit allemaal op het vliegveld tegen je zeggen, maar dacht ik doe het niet, dan ga ik janken!!!!!! Heel erg bedankt en geniet van je grote liefde Perfect.

    Veel liefs van Kees, Seth, Naut en Janny.

  • 23 Augustus 2010 - 17:11

    Henriëtte En Kor :

    Hoi Anne,

    Ja ook onze vakantie zit er op. Eén weekje langer vliegt je om de oren.
    Het was in één woord fantastisch.
    Het avontuur, de natuur, de cultuur; zo "natuurlijk" ontnuchterend, dat je er bijna in verdrinkt.
    De rust, het volk, de dorpjes, de markt, de dieren, de parken, .....

    We hebben de groep als een "vriendenclub" ervaren; zowel de ouders als ook zeker de jeugd. We denken nog regelmatig terug aan de aandacht voor Daniël toen hij het even niet meer had: hartverwarmend.

    En dan uiteraard onze "gidsen": Jij was fantastisch met oog en oor voor iedereen!
    Niet te vergeten onze chauffeur, die ons veilig rond reed en twee koks die ons van vullende maaltijden voorzagen; altijd weer verrassend en lekker.

    Anne, het was geweldig!
    Ooit gaan we nog eens, maar nu eerst even weer wat dichter bij huis.

    (oh ja, Myrthe heeft Daniëls duikbril uit de diepte opgedoken en we hebben echt met dolfijnen gezwommen: chillen (zo noem je dat toch?))

    Hartverwarmende groet van Kor, Henriëtte, Myrthe en Daniël.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Tanga

Anne

Welkom op mijn weblog! Na 7 jaar als coordinator van sportprojecten in Kenia, Malawi en Tanzania gewerkt te hebben, ben ik in 2006 naar Nederland gekomen om de opleiding Ergotherapie te doen. Deze heb ik in januari 2009 afgerond. Nu ben ik weer in Tanzania, eerst als reisbegeleider voor Djoser en aansluitend wil ik graag als ergotherapeut ergens aan de slag en me daar te settelen met Perfect, mijn Tanzaniaanse vriend. We zijn sinds kort ook zelf reizen in Tanzania aan het organiseren en hebben hiervoor een landrover aangeschaft met zo'n dak dat omhoog kan. Hierover kun je meer lezen op: www.tukutane-tanzania.nl ofwel, we ontmoeten elkaar in Tanzania. Veel plezier bij het lezen, en laat wat van je horen! Gnoetjes uit Tanzania, Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 70799

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 31 December 2009

Op zoek naar een baan

05 Juli 2008 - 09 December 2008

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

22 December 2007 - 10 April 2008

Djoser Kerstreis en Stage Ergotherapie

30 November -0001 - 30 November -0001

Het Anne Kuijs Stichting

17 Juli 2010 - 30 November -0001

Life in Tanzania

Landen bezocht: