Zat ik maar op... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu Zat ik maar op... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu

Zat ik maar op...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Juli 2010 | Tanzania, Zanzibar

Hi,

Gisteren een lange reis gemaakt van Lushoto (ongeveer 10 graden bij vertrek) naar Dar es Salaam (30 graden ofzo). Het was een lange tocht van 9.00 tot 17.00 uur met twee tussenstops. We verbleven in een hotel in Kariakoo, het drukste gedeelte van Dar es Salaam.

's Avonds met de kinderen naar een fastfoodtent geweest waar ook een pizza-counter was en chinees, indisch en thais. Dat was in het pulletje. Hiervoor moest ik onze chauffeur lief aankijken en aangezien hij Dar niet kende, moest ik ook iemand regelen die met ons mee zou gaan voor de weg. Een taxichauffeur uit de straat wilde zich hier wel voor lenen, tegen een kleine vergoeding.

Vanmorgen vroeg gewekt door de nabijgelegen moskee en na het ontbijt de boot naar Zanzibar gepakt. Bij aankomst, moesten we weer allemaal langs de immigratie met een entry-card en om een stempel te halen. Lang leven de werkverschaffing! We zitten nu in een lekker resort in het noorden van het eiland. Lekkere restaurants en vanalles te doen. Heerlijke m'n voeten laten pedicuren, met scrubbehandeling van een papje van suiker en vanille en een voetmassage. Morgen nemen we een rustdag en daarna gaan we eens kijken in Stonetown, misschien een specerijen-tour maken en natuurlijk de onderwaterwereld bekijken!

Wordt vervolgd...

  • 31 Juli 2010 - 19:08

    Janny Van Der Zee:

    Hallo Anne,
    Vandaag de 2 verslagen gelezen. Jullie hebben alweer mooie dingen gezien. Ik hoop dat wij ook nog een keer naar Tanzania gaan.
    En heerlijk daar op Zanzibar. Die werkverschaffing daar is wel erg lastig, maar ach.
    Anne, pas goed op jezelf en veel lieve groeten voor jou en Perfect.
    Janny

  • 01 Augustus 2010 - 12:17

    Sebas:

    Hey Anne, leuk om je belevenissen op afstand te volgen! Ga je ook foto's plaatsen van Perfect? Ik hou me aanbevolen :-). Liefs, Sebas

  • 01 Augustus 2010 - 16:23

    Ageeth:

    Hee Annabella, als ik dit lees denk ik dat ik ook maar moet boeken! Leuk te lezen. Geniet er lekker van!
    Liefs,
    Ageeth

  • 07 Augustus 2010 - 18:07

    Sylvia:

    Hallo Anne,

    Dank je nogmaals voor de fantastische reis die je samen met Djoser voor ons organiseerde. Jouw begeleiding was klasse. Wij zijn allemaal weer goed thuisgekomen, en binnenkort sturen we een link met de foto's. Overigens word ik donderdag geholpen aan mijn kaak, dat komt dus allemaal goed.
    Veel plezier deze week met de nieuwe reis samen met Perfect!

    Groet Bert en Sylvia, Steven, Judith en Sander


  • 21 Augustus 2010 - 12:59

    Eva:

    Heey Anna,
    leuke wablog!!
    ik ga nu nog de foto's kijken!!
    nogmaals bedankt voor de geweldige reis!!

    Groetjes Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Anne

Welkom op mijn weblog! Na 7 jaar als coordinator van sportprojecten in Kenia, Malawi en Tanzania gewerkt te hebben, ben ik in 2006 naar Nederland gekomen om de opleiding Ergotherapie te doen. Deze heb ik in januari 2009 afgerond. Nu ben ik weer in Tanzania, eerst als reisbegeleider voor Djoser en aansluitend wil ik graag als ergotherapeut ergens aan de slag en me daar te settelen met Perfect, mijn Tanzaniaanse vriend. We zijn sinds kort ook zelf reizen in Tanzania aan het organiseren en hebben hiervoor een landrover aangeschaft met zo'n dak dat omhoog kan. Hierover kun je meer lezen op: www.tukutane-tanzania.nl ofwel, we ontmoeten elkaar in Tanzania. Veel plezier bij het lezen, en laat wat van je horen! Gnoetjes uit Tanzania, Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 70881

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 31 December 2009

Op zoek naar een baan

05 Juli 2008 - 09 December 2008

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

22 December 2007 - 10 April 2008

Djoser Kerstreis en Stage Ergotherapie

30 November -0001 - 30 November -0001

Het Anne Kuijs Stichting

17 Juli 2010 - 30 November -0001

Life in Tanzania

Landen bezocht: