Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Anne Kuijs - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Juli 2010 | Tanzania, Lushoto

Lieve allemaal,

Even een internetcafe in Lushoto binnengelopen om jullie een eerste verslag uit Tanzania te sturen, sinds ik 17 juli vertrokken ben met een Djosergroep.
Lushoto ligt hoog in het Usambara gebergte en het is hier dan ook vrij koud, zo in mn korte broek met slippertjes... Maar op de achtergrond een gezellig Afrikaans muziekje, Swahili gekeuvel en gelach, en de geur van verse mandazi (oliebolletjes), welkom terug in Tanzaniaanse sferen!

De reis verloopt helemaal naar wens. Het is een leuke groep en ook de kinderen (13 pubers!) hebben het heel gezellig met elkaar. Het lijkt wel een beetje zomerkamp, s avonds rond het kampvuur rare spelletjes en liedjes. De chauffeur en de koks doen vrolijk mee en leren ons nieuwe liedjes.

De eerste dagen hebben we veel moois gezien in de wildparken. De hele Big 5 kwam voorbij! Op de allerlaatste dag waren we getuigen van de geboorte van een impalaatje, die we natuurlijk Djoser hebben genoemd. Het arme beestje moet wel geschrokken zijn van zijn eerste blik in de wereld, een truck vol met opgewonden toeristen! Het duurde 10 minuten en toen stond Djoser al op zijn wankele pootjes. Maar telkens als moeder hem likte, viel hij weer even om. Voor het eerst wilden we even geen leeuw of luipaard zien! Het was echt de kers op de gamedrive-taart!

In Arusha heb ik kort Perfect gezien en gesproken, dat was toch best raar, zo vluchtig, we hebben elkaar zoveel te vertellen en vragen, maar daar was geen tijd voor. Over een week ontmoeten we elkaar weer in Mombo (inshalla) en gaan dan een week op pad met een Nederlands stel met twee jonge kinderen (Lushoto, Pangani en Same).

In Arusha zijn we ook naar een bar geweest met live-muziek. De kinderen en ouders keken hun ogen uit, die dikke schuddende konten van sexy gekleede meisjes en de gretigheid van de mannen. Zis is Africa, cheza taratibu na muziki ya Les Wanyika!

Mijn telefoon werkt hier niet goed, dus dat is ook lastig met de communicatie. Ik zal laten weten als ie het weer doet, want af een toe een sms-je uit NL is erg leuk!

De meute is nu naar de markt en vanmiddag gaan we een mooie wandeling maken door een oerbos naar een waterval, waar we ook kunnen zwemmen.

Morgen vertrekken we naar Dar es Salaam, waar we de volgende ochtend de boot pakken naar Zanzibar. Daar schrijf ik weer verder.

Vriendelijke gnoetjes uit Afrika! Anne

  • 01 Augustus 2010 - 08:28

    Margriet:

    Hai Anne

    Wat lang geleden dat ik jou gemaild of gesproken . Heb je in Roosendaal ook al gemist!! Lees net je verslag en krijg gelijk weer dat heerlijke gevoel van twee jaar geleden. Wat een prachtige vakantie was dat en mede namens jou!! Deze week vertrek ik naar Costa Rica e.a. ben heel benieuwd hoe dat werelddeel mij zal bevallen!! ook veel natuurschoon, dat is zeker. Ik hoop dat er weer vogelaars in de groep zitten!!
    Heel fijne tijd in Zanzibar en Tanzania. Perfect de groeten. Kus Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Lushoto

Anne

Welkom op mijn weblog! Na 7 jaar als coordinator van sportprojecten in Kenia, Malawi en Tanzania gewerkt te hebben, ben ik in 2006 naar Nederland gekomen om de opleiding Ergotherapie te doen. Deze heb ik in januari 2009 afgerond. Nu ben ik weer in Tanzania, eerst als reisbegeleider voor Djoser en aansluitend wil ik graag als ergotherapeut ergens aan de slag en me daar te settelen met Perfect, mijn Tanzaniaanse vriend. We zijn sinds kort ook zelf reizen in Tanzania aan het organiseren en hebben hiervoor een landrover aangeschaft met zo'n dak dat omhoog kan. Hierover kun je meer lezen op: www.tukutane-tanzania.nl ofwel, we ontmoeten elkaar in Tanzania. Veel plezier bij het lezen, en laat wat van je horen! Gnoetjes uit Tanzania, Anne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 70803

Voorgaande reizen:

05 December 2009 - 31 December 2009

Op zoek naar een baan

05 Juli 2008 - 09 December 2008

Djoser zomerreis en afstudeerproject in Tanzania

22 December 2007 - 10 April 2008

Djoser Kerstreis en Stage Ergotherapie

30 November -0001 - 30 November -0001

Het Anne Kuijs Stichting

17 Juli 2010 - 30 November -0001

Life in Tanzania

Landen bezocht: